با اینکه  تفکر در مورد لوگو مرحله ای مهم در ایجاد یک تصویر از تجارت شماست، تلاش برای ساخت لوگو به تنهایی از اشتباهات بزرگ محسوب می شود. شاید به نظر برسد که بهترین راه برای کاهش هزینه ها عدم استفاده از شرکت های طراحی حرفه ای باشد که چیزی بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان برای طراحی لوگو طلب می کنند.   اما توجه داشته باشید که هزاران طراح مستقل و آزاد کار وجود دارند که با دریافت هزینه کمتری چنین کاری انجام می دهند.  کار آفرینان با بودجه محدود  باید به دنبال طراحان با کیفیت اما ارزان قیمت بگردند. طراحان آزاد زیادی وجود دارند که هزینه فعالیت آنها در هر ساعت ۱۵ تا ۷۰ هزار تومان است.

شما نباید تنها به خاطر هزینه کمتر از طراح بدون تجربه استفاده کنید. طراحانی را پیدا  کنید که با حیطه کاری و موقعیت رقابتی شما آگاه باشد. اگر هنوز هم هزینه بیش از حد بود باید به این نکته توجه کنید که اگر شما لوگوی خوبی طراحی کنید این لوگو حداقل ۱۰ سال برای شما باقی خواهد ماند.  یک بار هزینه برای ۱۰ سال چیز زیادی محسوب نمی شود.

حتی اگر می توانید به خوبی از رنگ ها استفاده کرده و می دانید لوگو باید چه شکلی داشته باشد باز هم بهتراست از یک طراح مشورت بگیرید. چرا؟  آن ها می دانند که آیا لوگو  به راحتی پیام شما را انتقال داده و با این کار می توانید به طراحی زیبایی برسید که بدون هزینه زیاد به راحتی پیام را به دیگران منتقل می کند.  لوگوی شما پایه  تمام مواردی است که به شما ارتقا می دهد، بنابراین هر چه بیشتر زمان صرف طراحی بهتر لوگو کنید، سود بیشتری برای شما همراه خواهد بود.