میتوان گفت  طراحی لوگوی حرفه ای ها جزو مهمترین مسائلی هستنند که به صورت انفرادی نمایان گر برند یک شرکت هستنند و هویت و شخصیتی خاص برای یک سازمان و یا شرکت ایجاد میکنند در واقع این لوگو ها نیستنند که محصولات ما را میفروشند نقش هویت سازی را به عهده دارند به همین خاطر لوگو ها باید خاص باشد  و به بیننده حس امنیت بدهد همچنین باید آنقدری ساده و حرفه ای طراحی شود که به راحتی به خاطر سپرده شود

ارتباط لوگو با برند و موضوع آن

در طراحی لوگو نیاز نیست که حتما موضوع کاری یک برند همچنین نام آن در طراحی به کار برده شود بسیاری از برند های موفقی که این قوانین را شکسته اند توانسته اند به خوبی در ذهن مردم جای بگیررند زیرا این لوگو نیست که محصول مارا میفروشد  این موضوع بیشتر به نوع برندینگ و تجارت شرکتش بر میگردد لوگوهای خاصی مانند نایک مک دونالد با این که از این قوانین پیروی نمیکنند توانسته با ایجاد یک ایده ی خاص و رنگ بندی حرفه ای در طراحی به راحتی خود را در ذهن مردم جای دهند


ساده بودن لوگو را فراموش نکنید

همواره ما در تمام مقالات خود این نکته را بار ها ذکر کرده ایم که لوگو را ساده طراحی کنید اکسر برند های معروف دنیا از این قانون و اصول طراحی ساده پیروی میکنند شاید طراحی یک لوگوی ساده و بدون زحمت از طراحی لوگوی که روی آن ساعت ها وقت گذاشته شده است و دارای المان های پیچیده است راحت تر در ذهن مردم گنجانده شود همچنین زمانی که یک شرکت تاسیس میشود و شروع به تبلیغات و برندینگ میکند زمان زیادی طول میکشد تا یک شرکت به یک برند محبوب تبدیل شود در این میان لوگو نیز باید به یاد ماندنی باشد و طی این سالها نیاز به تغییر در آن احساس نشود


مطابق با میل همه طراحی کنید

نکته ی مهمی که در طراحی لوگو وجود دارد این است که ما باید نظرات و تفکر تمام اشخاص را در نظر بگیریم هر چه لوگو ساده تر باشد همه پسند تر میشود همچنین در طراحی لوگو دقت کنید که لوگوی شما مقیاس پذیر باشد و در ابعاد کوچک مثلا روی کارت ویزیت و همچنین در ابعاد بزرگ  مانند بیلبورد تبلیغاتی جذابیت خود را داشته باشد لوگو را بدون رنگ و مشکلی طراحی کنید زیرا زمانی که یک لوگو با رنگ مشکلی جذابیت داشته باشد میتوان به اضافه کردن رنگ به آن جذابیت آن را دوچندان کرد