طراحی لوگو ها با آرم ها تفاوت های بسیاری دارد در حالی که خیلی از افراد آن ها یکسان تصوری اشتباه است و تنها شباهت این دو ماهیت آن است که هر دو برای ایجاد نمادی منحصر به فرد برای یک سازمان طراحی میشوند و هدفشان نشان دادن انعکاسی از کسب کار است و این به این معنی نیست که حتما باید لوگو و آرم دارای اشکالی مطابق با کسب و کار باشد

طراحی لوگو

طراحی لوگو :

طراحی لوگو ممکن است در ۳ حالت انجام شود منظور ۳ سبک میباشد که این ۲سبک  نوشتاری,وتلفیقی,ترکیبی است و به غیر از این ۳ سبک جزییات دیگری نیز وجود دارد که به خلاقیت طراح بستگی دارد

۱- در لوگو تایپ ها یا همان لوگوی نوشتاری ممکن است طراح یک موضوع را که نام سازمان میباشد به صورت گرافیکی و با خلاقیت خود طراحی کند این طرح در واقع بیان کننده موضوع سازمان و شرکت نمیباشد  و تنها وجه قابل توجه این لوگو گرافیکی بودن آن میباشد


۲-برخی دیگر موضوع و یا نام لوگو رو طراحی طراحی کنید که بیانگر موضوع کاری سازمان باشد یعنی نوشته را طوری به صورت اشکال طراحی میکنند مثلا شرکت کاله که شرکت فروش لبنیات میباشد با حروف کاله شیشه شیر و یا قالب پنیر را طراحی میکنند این نوع لوگو جزو لوگوهای گران قیمت و  حرفه ای میباشد


۳-نوع دیگری از لوگو وجود دارد که لوگو به شکل نام خود در می آید برای مثال نام یک تولیدی لباس قیچی میباشد و طراح و ایده و خلاقیت خود نام قیچی را به شکل قیچی طراحی میکند  این نوع لوگو نیز جزو لوگو های گران قیمت و حرفه ای هستنند


۴- برخی از لوگو ها به صورت نوشته داری  ساده طراحی میشوند و در واقع هیچ طرح گرافیکی و یا خلاقیتی در آن وجود ندارد مانند لوگوی سامسونگ و یا نوکیا


به طور کلی لوگو هایی که طراحی میشوند باید ناشی از خلاقیت یک فرد باشند که معمولاخلاقیت یک فرد با فرد دیگری متفاوت است به همین منظور لوگو های در جهان یکی میشوند و مشابه  آن ها وجود نخواهد داشت


طراحی آرم :

طراحی آرم ها در واقع طراحی یک نماد است یک نماد که بازتابی از موضوع کاری یک سازمان باشد آرم ها معمولا در اوایل کار یک شرکت با همراه نام شرکت با کار میروند چون آرم به تنهایی نشان دهنده ی نام یک شرکت نیست و بعد ها این نام را از زیر آرم بر میدارند و مثالی که در این قضیه میتوان زد آرم شرکت بنز  است معمولا هزینه ی طراحی آرم از لوگو کمتر است به این دلیل که معمولا خلاقیت صد ردصدی در بیشتر اوقات در بین طراحان آرم وجود ندارد و این درصد بین ۴۰ تا ۷۰ درصد میباشد اما در طراحی لوگو این درصد به ۱۰۰ هم رسیده است