در درازا تاریخ از نماد، که نوعی علامت واجد هویت بصری ست، به عنوان ابزاری برای ایجاد ارتباط بهرهگیری شده است. انسان قبل از تاریخ با خراش دادن و ایجاد نقش بر دیوار غار های آلتامیرا در اسپانیا و لاسکو در فرانسه تلاش داشته لغایت از این طریق به دیگران آگهی خطر یا اعلان دهد و یا پیام های دیگران را منتقل بنماید . در جوامع قرون وسطایثی بازرگانان و صنعتگران برای مشخص کردن کالا ها و محصولاتشان از علایم و نماد ها سهم میبردند. چاپگران اواخر قرن 19 میلادی بر روی همگی چاپ نقش های خود مظهر هایی را به چهره حرف نشانه یا امضا چاپ می کردند که معرف حرفه آنان بود. در ابتدا قرن 20 نیز گاوچرانان امریکایی برای مشخص کردن مالکیت دام های خود از علایم انحصاری استفاده می کردند.

طراحی لوگو در طول انقلاب صنعتی انقلاب صنعتی از قرن 18 میلادی آغاز شد و از همین دوران آرم و نام تجاری رشد بیشتری پیدا کرد. کسب و کارها گسترش یافت و از همین دوران فرهنگ نام تجاری و استفاده از لوگو هم افزایش پیدا کرد.
با گسترش تولیدات و تجارت، محصولات متفاوت و متعددی وارد بازار شد که هر یک به آرام و لوگو نیاز پیدا کردند تا از هم متمایز شوند. با ظواهر فناوری طراحی لوگو، صنعت تجارت کامل تر شد. افزایش هنرهای تجسمی و فرآیند لیتوگرافی به روند طراحی لوگو اضافه شد.
به تدریج در اواخر دهه 1890 راه جدیدتری پیدا کرد و لوگوهای تجاری راه جدید خود را پیدا کرد. یکی از آرم های تجاری این دوره، لوگوی راک جبل الطارق بود که به عنوان یکی از لوگوهای موفق به شمار می رود. پس از آن لوگوی تجاری RCA نیشتر بود که برای محصولات گرامافون استفاده می شود.
عصر حاضر از دهه 1950 آغاز شد. در دهه 1960 چرمایف و جیسمار راه های جدیدی را برای طراحی کشف کردند. امروزه طراحان برای طرح لوگو از آخرین فناوری های گرافیکی استفاده می کنند.
مقاله مفید و کاربردی بود ممنونم.