۴ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

مفهوم رنگ قرمز در طراحی لوگو

رنگ قرمز انرژی را نشان میدهد و قدرت و هیجان را در انسان برمیخیزد افراد با دیدن این رنگ ضربان قلبشان افزایش پیدا میکند و همچنین باعث افزایش فشار خون در بدن میشود اگر میخواهید به سرعت لوگوی شما دیده شود از رنگ قرمز استفاده کنید اما سعی کنید با شرکت شما ارتباط موضوعی داشته باشد بسیاری از فست فود های زنجیره مانند مک دونالد از رنگ قرمز در طراحی لوگو  خود استفاده میکنند زیرا هر کسی با دیدن تابلو این لوگو ها احساس گرسنگی میکند و اشتهای او تحریک میشود و اورا وادار میکند تا یک بار دیگر غذا بخورد همچنین این رنگ روی سیستم عصبی افراد تاثیر گذار است و باعث ایجاد حس عصباینت میشود

Related image

همچنین اگر در مراکز های شرط بندی دقت کنید رنگ نور آن مراکز به رنگ قرمز میباشد زیرا افراد را وادار به انتخاب سریع میکند و به همین دلیل است که دکمه ها حالا بخرید! در خرده فروشی های آنلاین به رنگ قرمز است همچنین رنگ قرمز انرژی و اعتماد به نفس میدهد به همین دلیل است که کراوات سیاست مداران به رنگ قرمز است همچنین به عنوان یک هدیه قرمز یکی از خاطره انگیز ترین رنگ هاست به همین دلیل ولنتاین به رنگ قرمز است رنگ قرمز شدیدا احساسات را تحریک میکند


همچنین خانم هایی که با این رنگ ضاحر میشوند معمولا در نقش بذله گو و برونگرا ضاحر میشوند در چین باستان هم از این رنگ برای دفع انرژی های منفی استفاده میشد شما میتوانید از زنگ قرمز در اتاق پذیرایی و یا ناهارخوری استفاده کنید اما آماده ی دوبرابر میل کردن مهمانان باشید!همچنین این رنگ میتواند بدترین رنگ برای اتاق خواب باشد زیرا بعث بیخوابی میشود مخصوصا در اتاق کودکان دید بالای این رنگ باعث شده است که در کلاه های ایمنی و همچنین در آتش نشانی ها استفاده شود همچنین به علت خصوصیت بالای دینامیکی آن در بسیاری از پرچم ها استفاده میشود اگر میخواهید خصوصیات کامل رنگ آبی را بخوانید از این میتوانید مقاله ی تاثیر رنگ آبی در طراحی لوگو را مطالعه کنید همچنین میتوانید کلیات مفهوم رنگ ها را از مقاله ی نقش رنگ ها در طراحی لوگو مطالعه بفرمایید


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هلن نورانی

قوانین اساسی در طراحی لوگو

با استفاده از این قوانین میتوانید جهش فوق العاده ای در طراحی لوگو داشته باشید و به قله ای از  موفقیت در این عرصه برسید. در طراحی لوگو باید با توجه به اصول و روش هایی که توانسته اطمینانی در ذهن مخاطب و بیننده ایجاد کرده باشد ، کار طراحی لوگو انجام شود. در این مطلب بخشی از نکات و اصولی که باید در تمامی لوگوهای طراحی شده دقت کرد را بیان کرده ایم.

Related image

۱-مقدمات مهترین بخش است!

این مرحله جزو مراحل خلق خلاقیت است و در این مرحله است که ایده شکل میگیرد در این مرحله اتد های مختلفی در کاغذ ترسیم میشوند شاید ۲۰ تا و شاید بیشتر و از بین این ۲۰ اتد میتوان یکی را روی نرم افزار آورد و یا ترکیبی از این ایده ها را با هم ترکیب کرد معمولا این مرحه از طراحی لوگو زمان بیشتری نسبت به دیگر مراحل طراحی میگیرند البته باید بعد از اتد زدن در کاغذ آن را به نرم افزار کشاند مقاله ی نرم افزار های تخصصی چه کاربردی در طراحی لوگو دارند؟ را مطالعه کنید


۲-متعادل بودن

تعادل در طراحی لوگو بسیار مهم است در لغت تعادل به معنای مساوی است در طراحی لوگو نیز تقریبا همین معنی را میدهد یعنی ما باید لوگو را متقارن طراحی کنیم لوگو باید دارای زاوایی مساوی ابعاد و عرض و طول مساوی باشند زیرا زهن ما زمانی یک لوگو را منظم تشخیص میدهد که دارای تعادل باشد همچنین منظور از تعادل فقط ابعاد نیست بلکه لوگو در رنگ بندی نیز باید متعادل باشد و همینطور از روانشناسی رنگ در طراحی استفاده شود مقاله ی نقش رنگ ها در طراحی لوگو را مطالعه کنید


۳-اندازه

منظور از مسائله اندازه ابعاد یک لوگو نیست منظور مقیاس پذیر بودن لوگوست بدان معنا که لوگو باید در هر مقیاسی چه کوچک چه بزرگ چه چرخانده شده خوانا باشد و چون خواندن لوگو روی ابعاد کوچتر مشکل تر است باید لوگو را روی کارت ویزیت و یا سربرگ چاپ کرده و ببینیم که خوانایی دارد با خیر


۴-استفاده ی به جا از رنگ ها

از رنگ ها باید به درستی در طراحی لوگو استفاده شود اگر موضوع لوگو مربوط به یک پالت گرم است باید از ترکیب و طیف رنگی گرم استفاده شود مثلا قرمز و نارنجی همچنین قبل از این که لوگو را رنگ بندی کنید چک کنید ببینید که آیا لوگو در رنگ ها سیاه و خاکستری جذابیت خود را دارند یا خیر


۵-مناسب بودن سبک لوگو برای کمپانی

قبل از هرچیزی که اقدام به طراحی لوگو کنید در مورد کسب و کار مشتری و کمپانی که قرار است برای آن لوگو طراحی کنید اطلاعات جمع آوری کنید و سعی کنید به طور کامل از کسب کار آن ها آگاه شوید سبک جدید که به تازگی مورد پسند بسیاری واقع شده است سبک web-2 است در این سبک از اشکال های سه بعدی و انتزاعی و سایه و رنگ ها گرادیانتی استفاده میشود شاید این سبک برای یک کمپانی مربوط به تکنولوژی و یا یک وب سایت مناسب باشد اما ممکن است این سبک برای یک کمپانی مربوط به تولید سیمان مناسب نباشد


۶-تایپوگرافی بخش مهمی است

اگر لوگویی که در حال طراحی آن هستید نوشتاری است باید دقت کنید که فونت مناسب در طراحی به کار ببرید ۳ نکته ی مهم در استفاده از فونت ها وجود دارد

از فونت هایی که خیلی رواج زیادی دارند استفاده نکنید این کار باعث میشود طراحی شما غیر حرفه ای به نظر برسد

در طراحی لوگو خود فقط از یک فونت استفاده کنید

سعی کنید از فونت های سفارشی در طراحی استفاده کنید از نمونه فونت های سفارشی که در کمپانی ها استفاده شده میتوان به فونت کوکا کولا و یاهو اشاره کرد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هلن نورانی

عناصر اصلی در طراحی لوگو

مانند هر چیزی در طبیعت که از عناصری به وجود آمده است طراحی لوگو نیز دارای ۳ عنصر کیلیدی و بسیار مهم است! این عناصر در لوگو های سبک ترکیبی با هم ترکیب شده و یک لوگوی واحد را نشان میدهد این عناصر مهم ترین عناصر در لوگو میباشند که اگر درست از آنها استفاده نشود باعث میشود مفهوم بک لوگو کاملا غیر معمول باشد و ترکیب این عناصر باید با دقت و به صورت حرفه ای باشد تا بتواند یک مفهوم واحد را به بیننده منتقل کند اکنون میپردازیم به ۳ عنصر اصلی در طراحی لوگو

اشکال و یا آیکن در طراحی لوگو

یکی از رایجترین سبک های طراحی سبک ترکیبی است که اکثر مردم نیز به خودی خود این سبک را میپسندند اشکال ها در طراحی وظیفه حفظ بصری طراحی لوگو را دارند و نقش مهمی در ایفا کردن مفهوم به لوگو به بیننده دارند آیکن ها معمولا دارای ۲ نوع انتزاعی و نمایشی میباشند در طراحی باید زوایا و سایز این اشکال را مناسب و موازی استفاده کرد برخی از طراحان از آیکن های آماده در سطح وب استفاده میکنند و برخی دیگر نیز خودشان به طراحی ان میپردازند که طراخی آیکن مشکل است و باید بسیار در آن دقت شود برخی نیز آیکن موجود در سطح نت را ویرایش میکنند و آیکن جدیدی در طراحی استفاده میکنند فرقی نمیکند از چه روشی اقدام به طراحی لوگو میکنید فقط در ذهن داشته باشید که لوگوی شما باید منحصر به فرد و حرفه ای باشد در مقاله معنی مفهوم شکل ها در طراحی لوگو به مفهوم اشکال پرداخته ایم


فونت در طراحی لوگو

فونت ها در طراحی بسیار مهم هستنند و باید در هر طراحی فونت مناسب و حرفه ای به کار ببریم اگر نمیدانید چه فونتی مناسب است! ساده ترین فونت را استفاده کنید این پیشنهاد من به شماست  بعضی از طراحان فونت های مربوطه را ویرایش کرده تا به شکل دلخواه در بیاید و برخی دیگر که نیازشان با فونت برطرف نمیشود با استفاده از ابزار پن و یا و ابزار اشکال فتوشاپ فونتی را مناسب با موضوع کاری شرکت خلق میکنند


رنگها در طراحی لوگو

رنگها  در طراحی نقش مهمی دارند و هر رنگی دارای مفهوم و فلسفه ای خاص میباشد به همین دلیل ترکیب رنگ بندی در طراحی لوگو بسیار مهم است و میتوان با آن مفهوم کلی یک طرح را کامل کرد و به بیننده فهماند اگر عناصر لوگو شما با یکدیگر مچ باشند به راحتی پیام را میتوان به بیننده انتقال داد در مقاله  نقش رنگ ها در طراحی لوگو به طور کامل در مورد مفهوم رنگ در طراحی صحبت کردیم 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هلن نورانی

نقش اشکال هندسی در طراحی لوگو

اشکال و نشانه ها طراحی لوگو نقش بسیار زیادی در طراحی لوگوی مفهومی دارند و میتوان به وسیله ی اشکال تاثیر گذاری لوگو را چندین برابر کرد به شرطی که اصول آن رعایت شود هدف اصلی در طراحی لوگو ایجاد انعکاس و مفهومی از کار شرکت است که باید به درستی انجام شود استفاده از اشکال مضحک در طراحی باعث خدشه دار شدن محبوبیت یک شرکت میشود همچنین کپی برداری از نشانه های دیگر نیز باعث میشود لوگو خاصیت منحصر به فرد بودن خود را از دست بدهد نشانه ها عناصر گرافیکی هستنند که با زبان دیگر که همان زبان تصویری است چیزی را به ما نشان میدهند و ما به عنوان طراح باید نحوه ی کار با اشکال را به درستی بلد باشیم


در جهانی که سازمان ها با ارائه محصولات و خدمات خود در میان مردم جای میگیرند و محبوب میشوند نشانه ها و لوگو ها هروز مهمتر میشود چرا که بخش مهمی در هویت بخشی به سازمان را یک لوگو ایفا میکند و تعریف لوگو به سادگی یک نشانه و علامت نیست  ۹ اصل محکم در چارچوب طراحی لوگو  را بخوانید


این نکات را در به کار بردن نشانه ها در طراحی لوگو به کار ببرید

تحقیق و بررسی کنید و به دنبال آن باشید که علائمی که در طراحی خود به کار میبرید و از آن استفاده میکنید فقط زیبا نباشد! حالا این به چه معنیست؟! بررسی کنید که اجزای به کار برده شده در لوگو معنی مفهوم سازمان را به سادگی و به راحتی به بیننده میرسانند و پیچیده و نا مفهوم نیستنند

علائمی که در طراحی لوگو به کار میبرید ممکن است در هر فرهنگ و سازمانی معنی خاصی دهد این مسائله برای شرکت های که فقط میهنی کار میکنند مشکلی ندارد اما شرکت هایی که در سطح بین المللی کار میکنند باید طراح لوگوی آن ها به درک هر فرهنگ نسبت به علائم به کار رفته در طراحی لوگو واقف باشد

از به کار بردن چند نشانه و علامت در طراحی بپرهیزید زیرا ممکن است از موضوع اصلی دور شوید و پیچیده و نامفهومی در لوگوی شما ایجاد شود همچنین هدف از طراحی لوگو ایجاد مفهومی واحد است و با این کار ما لوگو را چند معنی میکنیم و ممکن است هر فردی درک خاصی از لوگو داشته باشد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هلن نورانی