۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

حفاظت از لوگو یعنی چه؟

بعد از طراحی لوگویی که نشان دهنده فعالیت ها و خصوصیات شرکت شما در یک نگاه است، مطمئن شوید که کپی رایت آن را ثبت کرده تا بتوانید آن را نسبت به شرکت های دیگر حمایت کنید. شما می توانید از یک شرکت ثبت علائم تجاری و اداره ثبت مالکیت های معنوی استفاده کنید.

بعد از ثبت می توانید از این لوگو در هر جایی برای ارتقای برند خود استفاده کنید. شما می توانید از لوگو در کارت های ویزیت، ایستگاه ها، سر برگ ها، بروشورها، تبلیغات، وب سایت ها و هر جای دیگر استفاده کرده تا نام شرکت خود را در ذهن افراد جا بیاندازید. این کار به ایجاد تصویری از تجارت، افزایش قابلیت دیده شدن شرکت شما و کسب مشتری بیشتر کمک کند.

ساختن یک لوگو کار ساده ای به نظر می رسد، نه؟ مطمئناً این کار ساده است اما نکات ظریفی در انجام این کار وجود دارد که باعث می شود طراحی و استفاده  بهینه از لوگو به کاری بسیار مشکل تبدیل شود.   تنها به یاد داشته باشید که باید ذات مشتریان و تجارت خود را در زمان طراحی لوگو در ذهن داشته باشید واینکه مشتریان از شما چه چیزی می خواهند.  بعد از طراحی موفق لوگوی برند باید آن را ثبت کرده و تمام تلاش خود را بکار برید تا بتوانید سمبولی قابل تشخیص و مثبت از خدمات یا محصولات خود ارائه کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰
هلن نورانی

نقش طراح لوگو

با اینکه  تفکر در مورد لوگو مرحله ای مهم در ایجاد یک تصویر از تجارت شماست، تلاش برای ساخت لوگو به تنهایی از اشتباهات بزرگ محسوب می شود. شاید به نظر برسد که بهترین راه برای کاهش هزینه ها عدم استفاده از شرکت های طراحی حرفه ای باشد که چیزی بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان برای طراحی لوگو طلب می کنند.   اما توجه داشته باشید که هزاران طراح مستقل و آزاد کار وجود دارند که با دریافت هزینه کمتری چنین کاری انجام می دهند.  کار آفرینان با بودجه محدود  باید به دنبال طراحان با کیفیت اما ارزان قیمت بگردند. طراحان آزاد زیادی وجود دارند که هزینه فعالیت آنها در هر ساعت ۱۵ تا ۷۰ هزار تومان است.

شما نباید تنها به خاطر هزینه کمتر از طراح بدون تجربه استفاده کنید. طراحانی را پیدا  کنید که با حیطه کاری و موقعیت رقابتی شما آگاه باشد. اگر هنوز هم هزینه بیش از حد بود باید به این نکته توجه کنید که اگر شما لوگوی خوبی طراحی کنید این لوگو حداقل ۱۰ سال برای شما باقی خواهد ماند.  یک بار هزینه برای ۱۰ سال چیز زیادی محسوب نمی شود.

حتی اگر می توانید به خوبی از رنگ ها استفاده کرده و می دانید لوگو باید چه شکلی داشته باشد باز هم بهتراست از یک طراح مشورت بگیرید. چرا؟  آن ها می دانند که آیا لوگو  به راحتی پیام شما را انتقال داده و با این کار می توانید به طراحی زیبایی برسید که بدون هزینه زیاد به راحتی پیام را به دیگران منتقل می کند.  لوگوی شما پایه  تمام مواردی است که به شما ارتقا می دهد، بنابراین هر چه بیشتر زمان صرف طراحی بهتر لوگو کنید، سود بیشتری برای شما همراه خواهد بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰
هلن نورانی

طراحی یک لوگو خوب

لوگو ها را می توان در سه طبقه کلی دسته بندی کرد.  لوگوهای مبتنی بر فونت که در آنها مدل فونت عوض می شود.  برای مثال لوگوهای IBM، مایکروسافت و سونی همان فونت هایی هستند که شیپ و استایل متفاوت دارند که باعث تمایز پیدا کردن آنها می شود. دومین دسته لوگوهایی هستند که با استفاده از کلمات و عکس نشان می دهند شرکت چه فعالیت هایی دارند. برای مثال وقتی یک شرکت خدمات خانه از یک قلم موی رنگ در کنار اسم شرکت استفاده می کند.  و در آخر دسته جدید سمبول های تصویری انتزاعی مانند علامت تیک نایک است که به برند این شرکت تبدیل شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰
هلن نورانی

نرم افزارهای طراحی لوگو

 با مرور زمان اوج گرفتن هدایت طراحان به سمت طراحی لوگو برای مشتریان خود ، پیرو آن نرم افزار هایی که برای این امر مورد استفاده قرار میگیرد یک موضوع مهم و البته تاثیر گذار برای طراحی لوگو و کیفیت آن بحساب می آید . نرم افزار های متعددی وجود دارند که در اختیاران طراحان قرار میگیرد که هرکدام در جای کمک دستی برای طراحی لوگو است . اما در مقاله زیر به بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو که جزو حرفه ای ترین و برترین نرم افزار های طراحی آرم محسوب می شود اشاره می کنیم .

موافقین ۰ مخالفین ۰
هلن نورانی

ارتباط بصری در طراحی لوگو

ارتباط بصری چیست و چه کاربردی در طراحی لوگو دارد؟

ارتباط بصری تاریخ دیرینه ای در زندگی انسان داردو  انسان با دیدن میتواند تصویر سازی کند.ارتباط بصری در مفهوم گسترده آن تاریخ طولانی مدتی دارد . 

موافقین ۰ مخالفین ۰
هلن نورانی