با مرور زمان اوج گرفتن هدایت طراحان به سمت طراحی لوگو برای مشتریان خود ، پیرو آن نرم افزار هایی که برای این امر مورد استفاده قرار میگیرد یک موضوع مهم و البته تاثیر گذار برای طراحی لوگو و کیفیت آن بحساب می آید . نرم افزار های متعددی وجود دارند که در اختیاران طراحان قرار میگیرد که هرکدام در جای کمک دستی برای طراحی لوگو است . اما در مقاله زیر به بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو که جزو حرفه ای ترین و برترین نرم افزار های طراحی آرم محسوب می شود اشاره می کنیم .

۱- نرم افزار Adobe Photoshop:  نرم افزار ادوب فتوشاپ نیازی به تعریف و معرفی ندارد ، از این نرم افزار برای بسیاری از امورطراحی گرافیک ستفاده می شود . اما در زمینه اجرای ایده ی طراحی لوگو شما بایدبه صورت ترکیبی از آن استفاده کرد ، فتوشاپ به تنهایی نمیتواند  لوگویی با کیفیتی را به شما ارائه دهد و آن را باید با یکی از نرم افزار وکتوری ترکیب کنید.


۲- نرم افزار Adobe illustrator : نرم افزار ایلاستریتور یکی از قدیمی ترین نرم افزار گرافیکی ( وکتوری ) که همواره در زمینه های مختلف میتوان از آن به عنوان یک قطب بزرگ گرافیکی یاد کرد ، ایلاستریتور ابزار های زیادی در اختیار شما قرار میدهد که بتوانید با استفاده از آن به ایده پردازی لوگو بپردازید و در نهایت خروجی ای که در اختیار شما میگذارد ، خروجی مناسب و با کیفیت بسیار بالا ( به صورت وکتوری ) که در اندازه و پیکسی بدون افت کیفیت قابل نمایش است .


۳-نرم افزار Corel Draw: نرم افزار یکی دیگر از نرم افزار های گرافیکی ، وکتوری است که همانند ایلوستریتور برای اجرای با کیفیت لوگو میتوانید از آن استفاده کنید . البته غافل نشویم نرم افزار کورل تخصص ویژه در امر طراحی های گرافیکی چاپی دارد ، مانند : طراحی کاتالوگ، طراحی بروشور، طراحی بنر و حتی کارت ویزت، دقت بالا در امر طراحی و اجرای شکل های گوناگون و ریز نقش یکی از بزرگترین قابلیت های این نرم افزار فوق العاده است .