ارتباط بصری چیست و چه کاربردی در طراحی لوگو دارد؟

ارتباط بصری تاریخ دیرینه ای در زندگی انسان داردو  انسان با دیدن میتواند تصویر سازی کند.ارتباط بصری در مفهوم گسترده آن تاریخ طولانی مدتی دارد . 

زمانی که انسان اولیه برای یافتن غذا به شکار می رفت و جای پای حیوانی را بر روی گل میدید در واقع نوعی نشانه بصری را مشاهده میکرد. به بیان دیگر چشم ذهن وی ، خود حیوان را تجسم میکرد .به طور معمول کلمات و تصاویر در کنار هم استفاده میشوند که گاهی متن یا تصویر در آن ارجحیت داشته باشد یا معنی هر یک به واسطه دیگری معین شود . برخی از پیچیده ترین نمونه های طراحی گرافیک بر کلماتی استوار است که مفهوم دقیقی را به یک تصویر مبهم میدهند . مفهومی که تصاویر و عالئم الفبای انتقال میدهند ارتباط اندکی با کسی که آن را خلق یا انتخاب میکند دارد .نشان باید ظرفیت تصویری روایت شخص و عملکرد یا کاربرد آن چیزی را که مسوولیت آن را بر عهده گرفته انجام بدهد. هر نشانی که درست طراحی شده باشد در این باره موفق خواهد بود.پس میتوان گفت ارتباط بصری که یک طرح میتواند  ایجاد کند. پس میتوان گفت کاربرد طراحی لوگو انتقال مفهوم در ارتباط بصری است.


استفاده کردن از لوگو نسبت به یک شعار یا جمله تبلیغاتی، فضای کمتری می گیرد  و این یک مزیت خیلی خوبی برای داشتن یک لوگو است.